Strona główna GIOŚ
Deklaracja dostępności

Główny Inspektorat Ochrony Środowiska zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy strony internetowej Jakość Powietrza.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Stan dostępności cyfrowej

Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

  • Formularz wyszukiwania danych pomiarowych na stronie „Bank danych pomiarowych” może być problematyczny dla osób, które korzystają z czytnika ekranu. Możesz skorzystać z gotowych plików do pobrania, które udostępniane są na początku strony „Bank danych pomiarowych”. Zbiory plików o nazwach „Wyniki pomiarów z roku …” zawierają arkusze kalkulacyjne z wynikami pomiarów wszystkich mierzonych zanieczyszczeń w poszczególnych latach. Możesz również uzyskać informację kontaktując się z nami, pisząc na adres e-mailowy sekretariatdm@gios.gov.pl dzwoniąc do nas pod nr 22 574 27 00.

Treści nieobjęte przepisami

  • Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku ich dostosowania. Jeśli potrzebujesz dostępu do tych dokumentów, skontaktuj się z nami i wskaż, które dokumenty wymagają dostosowania.

Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:
  • Data ostatniego przeglądu deklaracji:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).


Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje

Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej

Rozpoczęliśmy prace nad utworzeniem nowego serwisu, w pełni dostępnego cyfrowo, intuicyjnego i przyjaznego wszystkim użytkownikom.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej można zgłosić do Andrzeja Szmyta, e-mail: a.szmyt@gios.gov.pl, lub telefonicznie pod numerem 22 369 23 30. Kontaktować się można także z sekretariatem Departamentu Monitoringu Środowiska: sekretariatdm@gios.gov.pl, tel. 22 574 27 00.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów. Zgłaszając takie żądanie, podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, gdzie jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa urzędu:

  • Damian Jakubik — Dyrektor Generalny Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska
  • Adres: ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. 3, 02-362 Warszawa
  • e-mail: sekretariatdg@gios.gov.pl

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl. Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje

Aplikacje mobilne

Główny Inspektorat Ochrony Środowiska udostępnia następujące aplikacje mobilne:


Dostępność architektoniczna

Adres siedziby: Główny Inspektorat Ochrony Środowiska, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. 3, 02-362 Warszawa.

Budynek znajduje się w centrum miasta w dzielnicy Ochota, pomiędzy ulicami Bitwy Warszawskiej 1920 r. i Białobrzeskiej.

Do siedziby GIOŚ można dojechać komunikacją miejską, autobusami nr 136, 154, 167, 172, 186, 208, 414, 521 oraz tramwajami nr 1, 7, 9, 14, 15, 25 i należy wysiąść na przystanku „Bitwy Warszawskiej".

Wejście główne do siedziby GIOŚ znajduje się przy ulicy Bitwy Warszawskiej 1920 r. Na teren siedziby można wjechać przez bramę od ulicy Białobrzeskiej - po wcześniejszym zgłoszeniu.

Przed głównym wejściem do budynku znajdują się ogólnodostępne miejsca postojowe dla pojazdów. Nad wejściem głównym znajduje się napis identyfikujący instytucję (Główny Inspektorat Ochrony Środowiska). Budynek Głównego Inspektoratu Ochrony Środowiska nie jest przystosowany dla osób poruszających się na wózku.

W holu głównym po lewej stronie znajduje się punkt ochrony. Każdy Interesant i Gość są rejestrowany w księdze wejść/wyjść. Osoby te są wprowadzane na miejsce spotkania w asyście osoby, z którą byli umówieni.

Do budynku GIOŚ można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Budynek nie posiada pętli indukcyjnej oraz urządzeń dźwiękowych i naprowadzających osoby niewidome i niedowidzące. Oprócz tego w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a. Korytarze i windy są przystosowane dla osób niepełnosprawnych, (przyciski w windach są opisane alfabetem Braille'a). Windy posiadają system głośnomówiący, który informuje o położeniu windy i jej zatrzymaniu na konkretnej kondygnacji.

Budynek jest chroniony przez całą dobą.


Dostępność komunikacyjno-informacyjna

Aby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego lub tłumacza-przewodnika podczas załatwiania spraw w urzędzie.

Osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z usług tłumacza, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w urzędzie w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed zaplanowanym zdarzeniem (tj. planowaną wizytą w urzędzie), z wyłączeniem sytuacji nagłych.

Zgłoszenia można dokonać w jednej z następujących form:

  • e-mailem na adres sekretariatdg@gios.gov.pl
  • listownie (3 dni liczone od dnia otrzymania zawiadomienia przez urząd);
  • telefonicznie - za pośrednictwem osoby trzeciej na numer (+48 22) 36-92-630;
  • faksem na numer (+48 22) 825-98-15

Zgłoszenie powinno zawierać także informacje o preferowanej metodzie komunikacji (PJM, SJM, SKOGN) oraz krótki opis sprawy, której spotkanie będzie dotyczyło.

Usługa tłumacza dla osób niepełnosprawnych, w rozumieniu przepisów Ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych (Dz.U. 1997 nr 123 poz. 776), jest bezpłatna.